lunes, 5 de octubre de 2009

Les noves tecnologies i l'educació - Blogosfera

En el nostre treball col·laboratiu hem escollit parlar d'un article que hem trobat en un blog que parla sobre les noves tecnologies i l'educació. Tota la informació de la qual parlarem la podreu trobar en el següent blog: http://eytic.blogspot.com/

El principal valor que se'ns a plantjat en aquest article és el següent: La inversión del principio de la educación: Los alumnos convertidos en docentes... y viceversa.

Com bé a comentat la meva companya Marina Macarulla Martí en una entrada del seu blog, corren uns temps en els que s'està produïnt un cambi amb les noves tecnologies. En l'àmbit escolar els alumnes són els que dominen tots aquests tipus de tecnologies sense cap problema, perquè és el que es porta ara, no han tingut cap altra eina, en canvi, són els professors els que sembla que es neguin a voler apendre això per por al cambi, al no estar aostumats a utilitzar totes aquestes noves tecnologies.

La meva tasca en aquest treball col·lectiu no era aturar-me aquí, si nó que m'he dedicat a ampliar informació sobre aquest tema.

Per tal de poder donar més informació sobre aquest tema, jo m'he basat principalment en una pàgina web sobre una conferència que va fer en Joan Majó (expert de la Unió Europea en Societat de la Informació, i president de Information Society Forum).

La introducció de les noves tecnologies a les escoles produeix una canvi a l'entor, a la nostre societat. L'objectiu de les escoles no haria de ser exclusivament centrat en ensenyar com funciones i perquè s'utilitzen les noves tecnologies, ja que aquestes tecnologies produeixen canvis en la nostre societat. Per tant, el que podem extreure d'aquí és que si el nostre entorn canvia pel que fareferència a les noves tecnologies, el sistema educatiu també hauria de cambiar.

Això, té una gran relació amb l'article inicial que hem escollita, ja que com diu en Joan Majó les tecnologies en l'educació hauríen d'evolucionar tal i com abancen les tecnologies en la societat. Moltes vegades això no es produexi i, per tant és quan es produeix aquest canvi de rols entre alumnes i professor, ja que la societat abança (alumnes) i el sistema educatiu no (professors).

No hay comentarios:

Publicar un comentario