A l'últim sessió de Gestió de la Informació i TIC vem treballar el google docs. Aquest programa permet elaborar documents que no estiguin únicament enregistrats a l'ordinador, sinó que permet tenir-los penjats a internet i poder-los compartir amb aquelles persones que tu vulguis.
Per tal de posar en pràctica el funcionament del google docs, hem fet grups de treball a classe i hem realitzat una sèrie d'activitats conjuntes.
· La primera pràctica, consistia en crear i compartir un document de text. Una persona del grup, en el nostre cas l’Anna Selma, ha creat un document “ Un dia a l’escola bressol”. Un cop creat ha anat a “comparteix”, “ invita usuaris” i ha posat les nostres direccions i la del professor Jordi Simon, per tal de que nosaltres i ell puguem escriure i ampliar el document. Cada vegada que una de nosaltres afegia informació anava a “edita” , escrivia la seva aportació i apretava a “desa”. Tot seguit, totes actualitzàvem la pantalla apretant F5 i la nova aportació apareixia en pantalla.El document és pot veure en aquesta pàgina wep.
http://docs.google.com/Doc?docid=0AZjmei8N0qDaZGczeDNiYzZfMGc3ZnpmY2c0&hl=ca
· La segona pràctica, era crear una presentació que l’havíem d’ utilitzar-la com a eina de comunicació i compartir-la amb tots els membres del grup. En el nostre cas, la nostre presentació, seguint amb el mateix tema escollit en la pràctica anterior, consistia en fer un esquema sobre els hàbits que es treballaven a classe. La presentació es pot veure en aquesta pàgina wep.
http://docs.google.com/present/edit?id=0AQ3b4v04B-ggZGMzaDZid3ZfMWMzeHF6emQy&hl=ca·
La tercera i última apràctica, consistia en crear un full de càlcul i un formulari. La finalitat amb la que nosaltres utilitzem un full de càlcul és la de recollir dades numèriques per fer després càlculs i gràfiques a partir d’aquestes dades. Els fulls de càlcul de Google també es podem utilitzar per emprar i recollir informació a través de formularis. Per crear el formulari vam seguir una sèrie de passos:1. Vam anar a l’apartat on posava “ formulari” I apretàrem damunt de l’apartat “ crear formulari”.2. Vam omplir la taula amb preguntes que després havíem de contestar. Cada una de nosaltres va escriure una pregunta. En total en tenim quatre.3. Un cop fetes totes les preguntes vam apretar a “fer” i seguidament a “desa”.En aquest qüestionari se’ns presentaven tres qüestions que feien referència a la presentació de l’exercici anterior. Un cop fet el formulari el vam desar i publicar. Una de nosaltres va enviar el formulari a totes les membres del grup per tal de poder-les contestar. Per últim el vam publicar.
El formulari el podeu trobar en aquesta pàgina web.
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Apjmei8N0qDadFAyelg3MGRacFpKOVRlU0pVWGlxdmc&hl=ca
Ponencia inaugural II Congreso Escuela 2.0
Hace 14 años
No hay comentarios:
Publicar un comentario